Toitumine

Maailma Vähiuuringute Fond (World Cancer Research Fund) on järeldanud, et kuni 40% läänemaailma vähijuhtudest oleks võimalik vältida pelgalt toitumisharjumuste muutmisega ja regulaarse kehalise liikumisega1.

Maailma Vähiuuringute Fondi peamised elustiili soovitused kasvaja ennetuseks1:

  • Püüdke püsida normaalses kehakaalus.
  • Liikuge igapäevaselt rohkem ja piirake istudes veedetud aega.  
  • Eelistage taimset toitu ehk sööge rohkesti puu- ja köögivilju, täisteratooteid.
  • Piirake magusate suhkrurikaste jookide ja söökide tarbimist.
  • Vältige töödeldud lihatoodete söömist ja piirake punase liha tarbimist.
  • Vähendage soola tarbimist.
  • Kui joote alkoholi, siis veenduge, et kogused oleksid soovitatud piirinormides. 
  • Ärge sööge hallitanud teraviljatooteid.

Tasakaalustatud toitumine aitab vähendada lisaks kasvajate tekkeriskile ka südamehaiguste, insuldi ja diabeedi tekkeriski. Samuti aitab see püsida tervislikus kehakaalus.

 


1. World Cancer Research Fund,  American Institute for Cancer Research. (2007). Food, Nutrition, Physical Activity, and the Prevention of Cancer: A Global Perspective. Washington D.C: AICR.

Ennetus ja toitumine

Tasakaalustatud toitumine aitab vähendada lisaks kasvajate tekkeriskile ka südamehaiguste, insuldi ja diabeedi tekkeriski. Samuti aitab see püsida tervislikus kehakaalus.